Het is een voordeel als een product op een uniek concept gebaseerd is of unieke eigenschappen bezit. Het onderscheidt zich dan goed van concurrenten en het heeft voordelen voor de gebruiker. Wij kijken in welke behoefte het product voorziet, wat de voor- en nadelen zijn en of productontwikkeling noodzakelijk is. Voldoet het product goed aan de wensen van de klant? Moet er misschien een goedkoper product ontwikkeld worden?
U zoekt hulp voor een bedrijf met verlies dus er zal zeker goed naar de financiële situatie van uw bedrijf gekeken moeten worden. Hoe groot is het verlies van de afgelopen jaren? Is daar een directe oorzaak van? Zijn er veel schulden? Is er niet te veel voorraad? Welke producten dragen het meeste bij aan de winst en wat is de marge van elk product? Kortom, de balans en winst- en verliesrekening worden helemaal doorgelicht!
We analyseren de interne organisatie. Een goede organisatie geeft immers een zo laag mogelijke kostprijs. Wordt het personeel efficiënt ingezet? Is er een interne planning en een voorraadsysteem? Is het fabricageproces efficiënt met een logische volgorde en is er kwaliteitscontrole? Door processen vast te leggen kan veel tijd en daarom geld bespaard worden. Dit is essentieel voor een bedrijf met verlies.
Wij kijken naar de huidige verkoopmethoden. Wij analyseren bijvoorbeeld de website, online-marketing, etalage, advertenties en andere reclame. Maar ook kijken we naar de verpakking en uitstraling van het product. Alles moet hierbij binnen het concept passen. Dit geldt ook voor de naam, het logo en de kleurstelling. Voor hulp aan een bedrijf met verlies kan vooral met SEO van de website de omzet worden verhoogd.